۳ راه برای رهایی از خر و پف هنگام خواب

    0
    178 views
    daily news

    ۳ راه برای رهایی از خر و پف هنگام خواب

    خر و پف واقعا یک مشکل جدی نیست اما تا وقتی کسی کنارتان نخوابیده باشید.

    برخی افراد با جدا کردن محل خواب خود این مسئله را حل می‌کنند، اما خوشبختانه این تنها راه حل نیست. در اینجا منشا خروپف‌ها را بررسی خواهیم کرد، مانند چگونگی رخ دادن و علت و بعضی از راه حل‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند تا از شرشان خلاص شوید.

     

    چه اتفاقی می‌افتد؟
    در حقیقت هنگامی که هوا به راحتی نتواند در حلق و بینی جریان پیدا کند، شما خروپف می‌کنید. صدای ایجاد شده به وسلیه لرزش بافت‌ها به عنوان یک نتیجه جریان هوا مسدود شده به وجود می‌آید. خروپف لرزش مجرای تنفسی و به تبع آن ایجاد صدا به خاطر بسته شدن مسیر هوا در هنگام تنفس به هنگام خواب است. در بعضی از موارد خروپف صدای کمی دارد، ولی اکثرا نا خوشایند و بلند است. خروپف ممکن از علائم وقفه تنفسی در خواب باشد.

     

    ۳ روش علمی برای خلاصی از خر و پف

     

     

    علت خروپف می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
    • ضعف گلو که در هنگام خواب بسته می‌شود.
    • فک جا بجا شده که تنش در عضلات به وجود می‌آورد.
    • چربی دور گلو.
    • بسته شدن مسیر بینی.
    • وقفه تنفسی در خواب.
    • الکل یا دیگر دارو‌ها باعث آرام شدن عضلات گلو شوند.
    • به پشت خوابیدن که ممکن است منجر به افتادن زبان روی مجرای تنفسی شود.

     


    از سوی دیگر، اگر خروپف خواب شما را مختل کند، می‌تواند نشان دهنده یک وضعیت جدی باشد که نیازمند مراقبت‌های پزشکی است. خر و پف طبیعی شما را از خواب بیدار نمی‌کند و دچار اختلال‌های ممتد در خواب شبانه نمی‌شوید. در صورتی که وضعیت برعکس شرایط توصیف شده باشد، این مسئله می‌تواند نشانه‌ای هشدار دهنده باشد که نیازمند نظارت پزشکی است.

    ۳ روش علمی برای خلاصی از خر و پف

    صدای خروپف از طریق ورود هوا به راه های هوایی باریک ایجاد می شود و باعث می شود که گلو و بینی بلرزد

    علل احتمالی چیست؟
    خروپف نیز خیلی شبیه به آلرژی و عطسه است. در اینجا به برخی از رایج‌ترین دلایل آن اشاره شده است.

    • سن – همانطور که سن بالاتر می‌رود، مسیر عبور هوا باریک‌تر و عضلات گلو کوچک‌تر می‌شوند که می‌تواند سبب انقباض بیش از حد ماهیچه‌های مربوطه شود. حتی اگر نمی‌توانید با جریان و روند پیری مبارزه کنید، اما می‌توانید تغییراتی را در شیوه زندگی خود ایجاد کنید و برخی تمرین‌هایی را برای گلو خود در نظر بگیرید.

    • شیوه زندگی – احتمال خروپف برای مردان بیشتر از زنان است، چرا که آن‌ها مسیر عبور هوایی باریک تری دارند. بنا براین اگر گلو باریک یا بزرگ و یا هر ویژگی دیگر مانند خراشیدگی داشته باشید، بیشتر در معرض خر و پف قرار می‌گیرید. نمی‌توانید خود را بابت داشتن چنین صفاتی سرزنش کنید، همانطور که نمی‌توانید بابت پیر شدن خود را سر زنش کنید. بنا براین در نهایت ممکن است با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی، میزان خر و پف‌های خود را کاهش دهید.
    • چاقی – وجود بافت‌های چربی باعث بروز خر و پف‌های شبانه می‌شود. بنا براین راه حل این است که رژیم غذایی سالمی داشته باشید و شروع به ورزش کنید.
    • مشکلات سینوسی – مجرای تنفسی مسدود شده، پایه‌ای برای بروز خر و پف است، بنا براین اگر سرما خورده باشید ممکن است خر خر کنید.
    • الکل و سیگار – خر و پف می‌تواند ناشی از مصرف بیش از حد الکل و سیگار باشد، زیرا هر دو آن‌ها منجر به آسیب‌هایی جدی می‌شوند.
    • وضعیت خواب – اگر در رختخواب تان هستید و طاق باز خوابیده باشید، در جریان هوای تنفسی اختلالی ایجاد نخواهد شد، احتمالا افرادی که به پشت می‌خوابند بیشتر خر و پف می‌کنند.

    علت خر و پف
    حتی اگر علل احتمالی را بدانید، این بدان معنی نیست که شما علت دقیق خر و پف را شناسایی کرده اید. اگر فردی بداند که چطور می‌خوابید، می‌تواند به شما کمک کند که مشکل را شناسایی کنید و ریشه اصلی مشکل را بیابید. در اینجا به چند نمونه اشاره شده است:
    • خروپف از دهان – مشکلات ناشی از بافت گلو.
    • خروپف هنگام به پشت خوابیدن – سعی کنید محل و وضعیت خواب خود را تغییر دهید.
    • خروپف بدون توجه به موقعیت خواب می‌تواند گویای یک وضعیت جدی باشد، بهتر است در این صورت با پزشک خود مشورت کنید.

    روش‌های درمانی
    اکنون می‌دانید مشکل چیست و علت احتمالی را شناسایی کرده اید، در اینجا راهنمایی‌هایی برای کاهش یا جلوگیری از خروپف وجود دارد.

    وسیله‌ای برای جلوگیری از خروپف – این می‌تواند به جریان هوا از طریق دهان شما بستگی داشته باشد. وقتی می‌خوابید فک و زبان خود را به جلو ببرید.

    اتاق خود را تمیز نگه دارید – اگر اتاق شما تمیز نیست، ممکن است کمی سخت‌تر نفس بکشید. بنا براین، یک دستگاه بخور بخرید و اتاق خود را مرتب نگه دارید. همچنین کیفیت فرش‌ها می‌تواند در میزان تجمع خاک تا حد زیادی تاثیر بگذارد، بنا براین تمیز نگه داشتن فرش خانه‌ها می‌تواند به درمان این مسئله کمک کند.

    خالی کردن سینوس‌ها – اگر سینوس‌ها باعث خرو پف باشند، می‌توانید با کمی آب و نمک سینوس‌های را پاک کنید، درست قبل از خوابیدن. همچنین اگر آلرژی دارید، باید عوامل بروز آلرژی را کاهش دهید، این بدین معنی است که اتاق خود را به طور منظم تمیز کنید، همانطور که قبلا گفته شد.

    پیشگیری‌بلند مدت
    همانطور که می‌دانید راه حل‌های طولانی مدت، شامل کنار گذاشتن عادت‌های بد و تغییر شیوه زندگی است. این دشوار است، اما اگر می‌خواهید خر و پف را متوقف کنید تنها راه رسیدن به این مسئله است.

    وزن خود را کنترل کنید – برای کاهش بافت‌های چربی که می‌توانند راه تنفسی شما را محدود‌تر کنند، باید برای کاهش وزن خود تلاش کنید. این به بدین معنی است که باید غذای سالم بخورید و از نوشیدن نوشیدنی‌های مضر بپر هیزید.

     


    سیگار نکشید – قطعا سیگار کشیدن می‌تواند باعث بد‌تر شدن شرایط شود، زیرا غشای بینی و گلو را تحریک می‌کند. خر و پف ممکن است ناشی از استعمال دخانیات و آسیب‌های ناشی از آن باشد.

    اجتناب از مصرف قرص‌های آرام بخش – اگر قرص‌های خواب آور و آرام بخش مصرف می‌کنید باید بدانید که آن‌ها باعث آرام شدن بیش از حد عضلات می‌شوند و با لرزش و ایجاد صدای خر و پف همراه هستند. اگر می‌خواهید استراحت خوبی داشته باشید، بهتر است از مصرف آن‌ها اجتناب کنید.

    این‌ها بعضی از راه حل‌های سریع و بلند مدت برای مقابله با خروپف بودند. امیدوارم مقاله برای شناسایی علت‌ها و نحوه برطرف کردن آن موثر باشد.


    فرادید
    لینک منبع

    دیدگاهتان را بنویسید

    نظر خود را بنویسید
    نام