نگاه تجاری به واکسن اصلاح شود

    0
    202 views
    daily news

    خبرگزاری ایسنا: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اثربخشی بالاتر واکسن‌هایی با سوش‌های بومی گفت: باید نگاه تجاری به واکسن اصلاح شود و این محصول در ردیف کالاهای استراتژیک قرار گیرد.

    دکتر مسعود هاشم زاده با انتقاد از رویکرد موجود به واکسن اظهار کرد: متاسفانه واکسن به عنوان یک کالای تجاری در کشور دیده شده، حال آنکه کالایی استراتژیک است و نباید نگاهی تجاری به آن داشت.

    وی اظهار کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های تصمیم‌گیر در این حوزه باید ویژگی‌های بیولوژیک واکسن‌هایی را که در طرح‌های ملی واکسیناسیون مصرف می‌شوند، مشخص کرده و بر اساس آن ویژگی‌ها اجازه مصرف واکسن دهند.

    دکتر هاشم زاده با تاکید بر اینکه تولید واکسن‌هایی با سوش‌های بومی کشور، نتیجه و اثربخشی بالاتری در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اعم از بیماری‌های با منشاء ویروسی یا باکتریایی دارند، یادآور شد: مصرف واکسن‌هایی با سوش‌های غیربومی ممکن است منجر به ایجاد تغییراتی در ساختار طبیعت و اکوسیستم ویروس و باکتری شود و همین امر، مشکلات پیشگیری، کنترل و ریشه‌کنی بیماری را بسیار پیچیده می‌کند.

    بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، رئیس موسسه رازی با اشاره به تبلیغات و رقابت بالا برای مصرف برخی واکسن‌ها در کشور تصریح کرد: این روشی غلط است و از مسئولان تصمیم‌گیر در این حوزه درخواست می‌کنم با تعیین نوع، ویژگی‌ها و ساختار بیولوژیک واکسن‌هایی که در برنامه‌های مصرف ملی هستند، به این بخش ورود کنند.

    منبع: تی پلاس
    برای دیدن اخبار فناوری کلیک کنید: تی پلاس

    دیدگاهتان را بنویسید

    نظر خود را بنویسید
    نام