مشکلات را چگونه شکلات کنیم؟

    0
    401 views
    daily news

    مشکلات را چگونه شکلات کنیم؟

    جدال برای کنترل افکار

    یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ که به بررسی چگونگی رفتار افراد برای کنترل افکار خود داشتند، پرداخته بود و متوجه شد کسانی که بهترین هستند، لزوما قوی‌ترین و با ارده‌ترین نیستند: آنان نیز به سادگی می‌توانند وسوسه شوند و فریب بخورند.

    تصور کنید در ۲ بعد ازظهر ظرفی مملو از کلوچه‌های تازه و لذیذ را روی میز ببینید. خیلی زود نهار خورده اید و در حال حاضر شکمتان غر غر می‌کند و قرار است شام دیر‌تر بخورید. فکر می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ز

    احتمالا آن کلوچه را هم دوست دارید.

    کنترل افکار در مواجهه با وسوسه‌ها یک چیز پیچیده است. مطمئنا دوست داشتید رنگ‌های هیجان انگیز آن‌ها را نمی‌دیدید، هر کسی ممکن است تسلیم وسوسه‌های هیجان انگیز شود و به معنایی ضعیف عمل کند. یک فرد قوی و با اراده هرگز با دیدن آن‌ها برای خوردنشان وسوسه نمی‌شود و در عوض مشغول تماشای فیلمی در یوتیوب یا خواندن مقاله‌ای در خبر نامه هفتگی می‌شود.

    اما علم درباره کنترل ذهن داستان متفاوتی را بیان می‌کند.

    در حقیقت، کار‌هایی که می‌توانید برای کنترل افکار خود انجام دهید مورد بحث قرار گرفته اند: یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد “آموزش کنترل ذهن از طریق تکرار و تمرین پیوسته منجر به پیشرفت‌های عمومی در این زمینه نمی‌شود.”

    به عبارت دیگر، به خاطر عدم کنترل افکار خود را سرزنش نکنید: به شدت درگیر این مسئله شده اید. اما این پایان داستان نیست.

    بدون دردسر ذهن تان را کنترل کنید

    به جای تلاش برای مقاومت در برابر وسوسه‌ها – چیزی که اکنون به خوبی می‌شناسید همه ماجرا است، اما کمی غیر ممکن به نظر می‌رسد – ترفند اصلی برای جدال با مسئله این است که آن‌ها را کاملا حذف کنید.

    بگذارید بگویم می‌خواهید در حین انجام کار، زمان کمتری بر روی گوشی هوشمند خود صرف کنید. به جای تصمیم گیری در هر زمان که اعلان‌هایی از اینستاگرام ظاهر می‌شود، گوشی خود را در یک کشو و یا کمد قرار دهید، بنابر این هرگز با چنین وسوسه‌هایی مواجه نخواهید شد.

    فواید مسئله در اینجا دو برابر می‌شود. در ابتدا واضح است که برای دستیابی به هر هدفی در تلاش برای کسب نتیجه‌ای مطلوب هستید – در اینجا، قادر به تمرکز بر روی کار خود هستید، بدون اینکه به طور مداوم به خاطر یک گوشی هوشمند کار خود را متوقف کنید.

    اما مزایای ارائه شده می‌تواند ناشی از حذف ابزار‌های وسوسه کننده باشد: مطالعه‌ای در سال گذشته نشان داد که فقط تجربه وسوسه – بدون در نظر گرفتن اینکه تسلیم آن می‌شوید یا نه – می‌تواند احساسات را جریحه دار کند، چیزی که مانع دستیابی به اهداف می‌شود.


     

    بسیاری از این‌ها به ایجاد و تقویت عادات سالم بستگی دارد. ایده نهایی این است که خود را از تصمیمات احتمالی بیرون بکشید تا بتوانید روی آن‌هایی که واقعی هستند و اهمیت بیشتری دارند تمرکز کنید؛ و حتی اگر یکی از آن کلوچه‌ها را خوردید، به خودتان سخت نگیرید. خوردن یک عدد کلوچه آن هم بعد از مدت‌ها خیلی مسئله‌ای ندارد.

    فکر می‌کنید ترفند‌های شما برای مقابله با عوامل وسوسه کننده چیست؟

    مشکلات را چگونه شکلات کنیم؟

    فرادید
    لینک منبع

    دیدگاهتان را بنویسید

    نظر خود را بنویسید
    نام