لیفان ایکس۶۰ یا ام‌وی‌ام ایکس۳۳

    daily news

    فرادید|خیلی سخت نیست به یاد آوردن نخستین روزهایی که شرکت مدیران خودرو اقدام به رونمایی از یک کراس‌اوور چینی با نام ایکس۳۳ در ایران کرد و بلافاصله با اقبال بازار مواجه شد. شاسی بلند چری تیگو ۳ که محصولی کپی‌برداری شده از نسل دوم تویوتا راو۴ مدل ۲۰۰۰ بود، با داشتن اتاقی نسبتا جدید، قیمتی ۴۸ میلیونی و البته امکاناتی مناسب به طیف جدیدی از خریداران بازار ایران این امکان را داد که سوار بر خودروهایی خارجی شوند که ضمن داشتن آپشن‌های متعدد و ظاهر مدرن، از قیمتی تا ۵۰ درصد کمتر از نمونه‌های کره‌ای و ژاپنی برخوردار بوده که در کل این موضوعات باعث شد تا خودروهای چینی در ایران نسبت به محصولات تولید داخل جاذبه بیشتری داشته باشند.

    به گزارش فرادید، این بین جایگاه ۲ خودرو به عنوان نمونه‌هایی نسبتا ارزان، فراگیر و پرفروش پررنگ‌تر از بقیه محصولات است که یکی از آنها همین ام‌وی‌ام ایکس۳۳ است و دیگری لیفان ایکس۶۰ بود که توانستند روی تب تند شاسی‌بلند دوستی ایرانیان، کاسبی پررونقی را تجربه کنند. نگاهی به وضعیت بازار این خودروها اما خبر از امتناع بسیاری از خریداران برای ابتیاع مدل‌های کارکرده ایکس۶۰ و ایکس ۳۳ دارد.

    لیفان ایکس60 یا ام‌وی‌ام ایکس33

    این موضوع نشان می‌دهد مجموعه عواملی که وجهه یک برند را در ذهن مخاطبان به شکلی خوب یا بد حک می‌کنند، در خصوص این ۲ خودروی چینی در پایین ترین حد ممکن قرار داشته و باعث بروز پدیده نااطمینانی در بازار دسته دوم به این ۲ شاسی بلند چینی شده است.

    لیفان ایکس60 یا ام‌وی‌ام ایکس33
    برای نمونه مدل‌هایی از ام‌وی‌ام ایکس۳۳ که تا ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند با ایراد عمده کیفی و فنی مواجه شده‌اند. مثال بارز در این خصوص وضعیت بد جعبه‌دنده، موتور و البته رنگ اتاق است که سریعا افت کیفیت و کارکرد پیدا کرده و مالک را نیازمند مراجعه به تعمیرگاه می‌کند.

    لیفان ایکس60 یا ام‌وی‌ام ایکس33

    لق شدن درب داشبورد، ایراد عمده در بسته شدن درب یک تکه و سنگین عقب، به صدا افتادن اتاق، درب زاپاس، صندلی ها و ترمزها در کیلومترهای بالا و در عین حال ضعف عمده قطعات خودرو که به دلیل کیفیت پایین مواد به کاررفته در ساخت آنها، امکان تعمیر را از آن گرفته و مالک را مجبور به تعویض آنها می‌کند که به معنی یک هزینه سنگین و فراگیر برای مالک چنین اتومبیلی است. این عامل را وقتی در کنار نبود تعمیرکاران حرفه‌ای خودروهای ایکس۳۳ قرار می‌دهیم به پدیده‌ای به نام امتناع مشتریان می‌رسیم که باعث می‌شود ابدا سراغ خرید نمونه دسته دوم ام‌وی‌ام ایکس۳۳ نشوند.

    لیفان ایکس60 یا ام‌وی‌ام ایکس33
    درباره لیفان ایکس۶۰ ماجرا اندکی پیچیده‌تر است. نبود پشتیبانی مناسب شرکت سازنده از خریداران در زمینه واردات و تامین قطعات مصرفی و تعویضی باعث شده تا درخصوص خرید مدل‌های دسته ۲ ایکس۶۰ یک ترس عمومی در بین خریداران ایجاد شده و کمتر کسی جرات خرید این مدل را به خود بدهد.

    لیفان ایکس60 یا ام‌وی‌ام ایکس33

    جستجوی میدانی فرادید البته به یک نکته مهم ختم شد، اینکه لیفان ایکس ۶۰ واقعا کیفیت ساخت بهتری در مقایسه چری ایکس۳۳ داشته و گرچه بسیاری از معضلات همتای چینی خود را دارد اما همچنان خریداران بیشتری در بخش خودروهای کارکرده به سمت لیفان ایکس۶۰ متمایل هستند. هم‌اینک نمونه دنده‌ای و کارکرده این خودرو با ۱۰۰هزار کیلومتر استفاده، قیمتی۴۰ میلیونی دارد. البته موضوع عجیبی که خریداران هر۲ خودرو از آن گلایه کرده‌اند، ناپایداری شدید خودرو در سطوح لیز، خیس و برفی است که برای خودروهایی با ظاهر شاسی‌بلند واقعا آزاردهنده‌است.

    منبع: تی پلاس
    برای دیدن اخبار خودرو کلیک کنید: تی پلاس

    دیدگاهتان را بنویسید

    نظر خود را بنویسید
    نام