رهام خودرو جدید و پر بحث سایپا با ادعای پلت فرم کاملا ایرانی سال ۹۷

daily news

رهام خودرو جدید و پر بحث سایپا با ادعای پلت فرم کاملا ایرانی سال ۹۷

رهام خودرو جدید و پر بحث سایپا با ادعای پلت فرم کاملا ایرانی سال ۹۷ چندی پیش در نمایشگاه خودرو شیراز اعلام شد ، اولین خودرو تولیدی بر روی پلت‌فرم ملی SP100 به تولید رسیده و هم‌اکنون مراحل تست آن در حال انجام است.
جهرودی با ادعای که صحت آن را نمی توان مورد برسی قرار داد بیان اینکه این خودرو صددرصد ایرانی بوده و تمام مراحل طراحی تا ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مراحل تست این خودرو را به پایان رسانده و تولید انبوه آن را آغاز کنیم. پیشتر سایپا و ایران خودرو نیز چنین ادعای های داشته اند که نقش بر آب شدند.
وی افزود: تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد اما با توسعه داخلی‌سازی خودروها محصولات تولیدی از نظر کمی و کیفی در سطح فعلی خواهند ماند.
در ادامه: با توجه به تحریم‌های آمریکا رویکرد ما تمرکز از تولید داخل است و تولید این خودرو ایرانی جدید نیز در این راستا صورت می‌گیرد؛ ضمن آنکه آمریکا تمام دنیا نیست و ایران نیز یک کشور با تمدن بزرگ و با تجربه است.
رهام خودرو جدید
رهام خودرو جدید

 بیشتر بخوانید؛ خودرو تی پلاس

برسی رنو اسکالا مشخصات فنی و ظاهری+عکس    =      خودرو راین v5 + مشخصات فنی و ظاهری


جهرودی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات تا پایان سال، از هم‌اکنون تامین شده است، تصریح کرد: ما از ابتدای سال و حتی قبل از خروج دولت آمریکا از برجام، شرایط را پیش‌بینی کرده و با تشکیل ستاد تدابیر ویژه قطعات مورد نیاز را پیشاپیش تامین کرده‌ایم!!!

وی درباره وضعیت همکاری سایپا با سیتروئن اظهار کرد: سیتروئن فعالیتش را تعلیق کرده که البته متفاوت با خروج از ایران است. با این حال فعالیت شرکت سایپا سیتروئن متوقف نخواهد شد و تولید محصولات فعلی آن ادامه خواهد داشت.

البته رنو از ایران خارج نشده بلکه فعالیتش را کاهش داده است که این موضوع نشان‌دهنده خرد رنو است که پیام خوبی نیز دارد. اگرچه حجم ارسال قطعات محصولات رنو کاهش پیدا کرده اما این شرکت اعلام کرده که از ایران خارج نمی‌شود.

رهام خودرو جدید
رهام خودرو جدید

مشخصات فنی خودروی رهام سایپا

تیپ پایه ۱، استاندارد، لوکس، سوپر لوکس
نوع کلاس خودرو سدان
تعداد درهای خودرو ۴
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
طول خودرو ۴۴۶۰ میلی‌متر
عرض خودرو ۱۷۶۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱۵۰۱ میلی‌متر
فاصله بین دو محور عقب و جلو ۲۶۵۰ میلی‌متر
وزن خودرو ۱۲۶۰ کیلوگرم در نسخه‌های پایه و استاندارد، ۱۳۲۰ کیلوگرم در نسخه لوکس، ۱۳۳۰ کیلوگرم در نسخه سوپر لوکس
ظرفیت صندوق عقب ۴۲۰ لیتر
رینگ ۱۵ اینچ در نسخه‌های پایه و استاندارد، ۱۶ اینچ در نسخه‌های لوکس و سوپر لوکس
تایر ۱۸۵/۶۵ در نسخه‌های پایه و استاندارد، ۲۰۵/۵۰ در نسخه‌های لوکس و سوپر لوکس
نوع موتور BM16
حجم موتور ۱۶۵۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ با تکنولوژی VVT
حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس دستی در نسخه‌های پایه و استاندارد، اتوماتیک ۶ سرعته در نسخه‌های لوکس و سوپر لوکس
ظرفیت مخزن سوخت ۴۷ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب سیستم تعلیق عقب با میله پیچشی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب
رهام خودرو جدید
رهام خودرو جدید

تجهیزات ایمنی و رفاهی سایپا رهام

  • سیستم تهویه مطبوع خودرو در مدل‌های دستی و اتوماتیک
  • صندلی با تنظیم کننده ارتفاع و کورس
  • کمربندهای ایمنی با سیستم پیش‌کشنده
  • ۶ کیسه هوا در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • ایربگ راننده دو مرحله‌ای
  • ایربگ پرده‌ای در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • ایربگ جانبی روی صندلی در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • استفاده از فولادهای استحکام بالا و ایمنی (۳ ستاره یورو انکپ)
  • آینه‌های جانبی با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • هشدار دهنده نزدیک شدن موانع روی آینه‌ها در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • سنسور پارک
  • چراغ‌های جلو با سیستم روشنایی در روز (Daylight)
  • سیستم کنترل کننده الکتریکی خودرو
  • ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ
  • استارت دکمه‌ای
  • مالتی مدیای ۷ اینچ و ۱۰ اینچ اندروید در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • سانروف در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • روف رک (مدل کراس)
  • سقف دو رنگ (مدل کراس)
  • صندلی چرمی در مدل سوپر لوکس
  • تنظیم صندلی برقی در مدل سوپر لوکس
  • سیستم کروز کنترل در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس
  • سیستم فرمان برقی با کنترل حساس به سرعت
  • سیستم پایش فشار باد لاستیک
  • سیستم کمک کننده به استارت خودرو در سربالایی در مدل کراس
  • سیستم ABS در مدل‌های پایه
  • سیستم ESC

رهام خودرو جدید.


از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سایپا، که سرنام گروه اسمی “شرکت سهامی ایرانی تولید خودرو” (به فرانسویSociété Anonyme Iranienne de ProductionAutomobile) است،[۱][۲] شرکت خودروسازی ایرانی می‌باشد، که در سال ۱۳۹۱ با تولید شمار ۴۷۷٫۸۹۰ دستگاه اتومبیل، معادل ۴۲٪ درصد از سهم بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داد و پس از ایران خودرو (با ۴۵٪) به‌عنوان دومین خودروساز ایران، شناخته شد.

سایپا
نوع صنعت خودروسازی
بنا نهاده ۱۳۴۴
بنیانگذاران آنتوان آیسه
کریستین اودس
دفتر مرکزی ایران تهران، ایران
مدیر عامل محسن قاسم جهرودی
رئیس هیئت مدیره علیرضا بادکوبه
محصولات خودرو
درآمد ▼ ۷۳٫۳۷۰ Rialsymbol.svg میلیارد ریال (۱۳۹۱)
مجموع دارایی ▲ ۱۰٫۴۰۰ Rialsymbol.svg میلیارد ریال (۱۳۹۱)
مالک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (۳۵٫۷۵٪)
کارکنان ۳۹٫۳۰۴ نفر (۱۳۹۱)
وبگاه www.saipacorp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را بنویسید
نام