رنو-نیسان از فولکس واگن سبقت گرفت؟

    0
    155 views
    daily news

    رنو-نیسان در سال ۲۰۱۷ با احتساب حجم فروش زیرمجموعه تازه وارد خود، یعنی میتسوبیشی موتورز، توانست گروه خودروسازی فولکس واگن که غول خودروسازی سال ۲۰۱۶ بود را کنار بزند. آمار فروش نیسان موتورز در سال ۲۰۱۷ برابر با ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار دستگاه خودرو اعلام شد در حالی که آمار فروش برادر ناتنی فرانسوی آن، یعنی رنو برابر با ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه اعلام شد. میتسوبیشی موتورز نیز رقم ۱ میلیون و ۳۰ هزار دستگاه را از خود به ثبت رساند تا مجموع آمار فروش گروه خودروسازی رنو-نیسان (و میتسوبیشی) به ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار دستگاه خودرو سواری سبک در سال ۲۰۱۷ رسیده و گروه خودروسازی فولکس واگن را از میدان به در کند.

    گروه خودروسازی رنو-نیسان با این آمار توانست بر رقم فروش ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار دستگاهی گروه فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ که شامل آمار فروش برندهای زیرمجموعه نظیر آئودی، اشکودا، سئات و پورشه می شود، فائق آید.تویوتا در سال ۲۰۱۶ با ثبت رقم فروش ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در جایگاه دوم و پس از گروه فولکس واگن ایستاده بود. لازم به ذکر است که این آمار، حجم فروش زیرمجموعه کامیون ساز سنگین تویوتا موتورز با نام هاینو موتورز را شامل نمی شود.

    رنو-نیسان از فولکس واگن سبقت گرفت؟

    زمانی که کارلوس گوئن، مدیرعامل رنو-نیسان اقدام به خرید رقیب سبک وزن و کوچک خود یعنی میتسوبیشی موتورز کرد، در حقیقت هدف دستیابی به آمار فروش ۱۴ میلیون دستگاهی تا سال ۲۰۲۰ را در سر می پروراند.بر خلاف انتظار از دیدگاه جنرال موتورز، عظمت و بزرگی شرکت دیگر اهمیت چندانی ندارد برای همین سال گذشته دو عامل اروپایی خود یعنی واکسهال و اوپل را به گروه خودروسازی پژو-سیتروئن واگذار کرد تا بتواند سرمایه بیشتری را بر پروژه های سودآورتر هزینه کند. جنرال موتورز از این سیاست پاسخ مثبت گرفت و توانست در سال جدید به حاشیه سود ۶٫۸ درصدی در فروش دست یابد. این در حالی است که نیسان موتورز تنها به ۵ درصد و رنو به ۴٫۸ درصد حاشیه سود قناعت کرد. میتسوبیشی نیز به حاشیه سودی فراتر از ۴٫۳ درصد دست نیافت.

     

    منبع : خودروکار

     

    منبع: تی پلاس
    برای دیدن اخبار خودرو کلیک کنید: تی پلاس

    دیدگاهتان را بنویسید

    نظر خود را بنویسید
    نام