رنجرور اسپرت SVR رکورد دارد سرعت ۲ چرخ در سال ۲۰۱۸

daily news

رنجرور اسپرت SVR رکورد دارد سرعت ۲ چرخ در سال ۲۰۱۸

رنجرور اسپرت SVR رکورد دارد سرعت ۲ چرخ در سال ۲۰۱۸هفته گذشته و در رویداد گودوود ۲۰۱۸، گرانت این بار با شاسی‌بلند رنجرور اسپرت SVR به صحنه آمد تا علاقه‌مندان باز هم شاهد شیرین‌کاری او باشند.
چندی سال پیش در فستیوال سرعت گودوود در سال ۲۰۱۱، تری گرانت توانست رکورد سریع‌ترین زمان برای حرکت خودروی روی دو چرخ در مسیر ۱ مایلی (۱.۶ کیلومتر) را به نام خود ثبت کند.تری گرانت این رکورد را در زمان ۲ دقیقه و ۵۵ ثانیه ثبت کرد.
او در سال ۲۰۱۵ با نیسان جوک نیسمو RS به گودوود بازگشت تا با بهبود ۴۵ ثانیه‌ای و ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه، رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند. 
گرانت پس از حادثه در اولین تلاش خود، دوباره به شاسی‌بلند رنجرور اسپرت SVR خود بازگشت تا با تنها دوچرخ مسیر را بپیماید. او در زمان ۲ دقیقه و ۲۴.۵ ثانیه مسیر صعود تپه را طی کرد. این تلاش به عنوان رکورد جهانی گینس برای سریع‌ترین خودرو روی دو چرخ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید؛خودرو تی پلاس

ساخت خودرو های برقی هیبریدی در داخل هیچگاه عملی نشد—-همه چیز در مورد چری آریزو ۵ + مشخصات ظاهری و قیمت


شما به راحتی می‌توانید شدت تمرکز را در چشم‌های راننده هنگام رانندگی روی دو چرخ مشاهده کنید، زیرا حتی کوچک‌ترین اشتباه نیز می‌تواند به پایان تلاش برای حرکت خودرو روی دو چرخ تبدیل شود. استفاده از شاسی‌بلندی مانند رنجرور اسپرت که وزنی بیش از دو تن دارد، باعث می‌شود که این تلاش حتی دشوارتر نیز شود؛ اما اگر یک مرد بتواند در دنیا این کار را انجام دهد، قطعا آن مرد تری گرانت است. در سوابق تری گرانت ثبت رکورد برای بیش‌ترین تعداد پیچیدن با خودرو در ۱۰۰ ثانیه، سریع‌ترین زمان برای طی کردن مسیر یک مایلی با دنده عقب، کمترین زمان برای حرکت خودرو روی دو چرخ و سریع‌ترین چرخش ۱۸۰ درجه با خودرو به چشم می‌خورد.

تری گرانت بدل‌کار حرفه‌ای سینما با حمایت شرکت مانستر انرژی (Monster Energy) است که از پنج سالگی با موتورسیکلت کار خود را آغاز کرد. او در طی دوران حرفه‌ای خود ۲۳ رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده است و به عنوان یکی از رانندگان بین‌المللی بدلکاری شناخته می‌شود.

رنجرور اسپرت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رِنج‌رووِر
Logo Range Rover.jpg
دید کلی
شرکت لندرور
۱۹۷۰-اکنون
مونتاژ Solihull plant، سولیهال، بریتانیا
Enfield، استرالیا
بدنه و شاسی
کلاس شاسی‌بلند
طرح‌بندی موتور جلو-چهار چرخ متحرک

رِنج‌رووِر یا رِینج‌روور یا Range Rover یک خودرو شاسی‌بلند سواری شهری ـ بیابانی (Off-Road) لوکس است. موتور این خودرو از ابتدای تولید تا سال ۲۰۰۲ هشت‌سیلندر بنزینی بوده‌است. این خودرو ساخت کمپانی انگلیسی لندرور است.

تاریخچه لندرور و تولید رنجرور اسپرت

تولید لندرور به زمانی بازمی‌گردد که جنگ جهانی دوم با تمام تلفات و ویرانیهایش پایان گرفته بود و کارخانه روور هم که در سالی هیلانگلستان واقع شده بود مانند بسیاری از کارخانه‌های دیگر با پایان گرفتن جنگ می‌بایست سیاست جدیدی را برای تولیدات خود اعمال می‌کرد. این کارخانه که در آن زمان به تولید اتومبیل موریس مشغول بود و در کنار آن مقداری از لوازم و ماشین‌آلاتی را که در شرایط جنگ مورد نیاز بود نیز تولید می‌نمود، با پایان گرفتن جنگ تصمیم به تولید وسیله نقلیه‌ای گرفت که بتوان با صادر کردن آن قسمتی از نیاز وارداتی خود را نظیر مواد اولیه تأمین کند و همچنین خودرو تولید شده برای فعالیت‌های عمرانی پس از جنگ نیز مفید واقع گردد.

برحسب تصادف (یا از روی خوش شانسی) آقای موریس ویلکس (سرمهندس کارخانه) به همراه برادرش تصمیم به طراحی و تولید یک اتومبیل چند منظوره دو دیفرانسیل گرفتند که بتوان آن را جایگزین اتومبیل دو دیفرانسیل آمریکایی جیپ ویلیز که در آن زمان یعنی سال ۱۹۴۷ اولین و تنها خودرو دو دیفرانسیل بود، بکنند.

بعد از گذشت پنج ماه اولین نمونه این تولید جدید که لندرور نامیده می‌شد، حاضر شد. زمان در تولید این خودرو بسیار حائز اهمیت بود زیرا می‌بایست برای بقای کارخانه هرچه زودتر به بازار جهانی راه پیدا می‌کرد و سرانجام در سی‌ام آوریل ۱۹۴۸ برای اولین بار در نمایشگاه جهانی خودرو در آمستردام، لندرور به جهانیان معرفی شد. این خودرو به زودی نظرها را متوجه خود نمود زیرا دارای ویژگی‌های خاصی بود، خودرویی چندمنظوره بود که جزئیات زیادی در طراحی آن رعایت شده بود. جنس بدنه آن از آلومینیوم بود و این مسئله باعث جلوگیری از زنگ‌زدگی و پوسیدگی در اثر رطوبت می‌شد. لندرور دارای موتوری چهارسیلندر بود که توسط گیربکسی چهارسرعته نیرو را به چهار چرخ منتقل می‌کرد و در کنار آن از گیربکس کمک نیز سود می‌جست، بنابراین دارای چهار دنده سبک و یک دنده عقب و چهار دنده سنگین و یک دنده عقب سنگین بود. فیلتر هوای روغنی که برای آن در نظر گرفته شده‌بود از ورود کوچک‌ترین ذرات غبار به درون موتور جلوگیری می‌کرد و به‌کار رفتن سیستم آب تحت فشار درون سیستم خنک‌کننده موتور پدیده‌ای نو در آن زمان به حساب می‌آمد. سیستم ترمزدستی بر روی گاردان عمل می‌کرد بنابراین در شیب‌های تند با اطمینان کامل اتومبیل را در سرجایش میخ‌کوب می‌کرد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو تعبیه قسمتی مخصوص بر روی گیربکس بود که توسط آن می‌شد نیروی موتور را برای به کار اندازی دستگاه‌های مختلفی نظیر پمپ‌های آب، ژنراتورهای مختلف، وینچ گاردانی (مکانیکی) و بسیاری نیازهای دیگر استفاده نمود. تمام این پارامترها به اضافه دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف خودرو جهت تعمیرات و نگهداری آسان آن، این خودرو را متمایز کرده بود و همین تمایز باعث شد تا ایده‌های مختلفی بر روی این خودرو شکل بگیرد، از اتومبیل آتش‌نشانی تا وسیله‌ای برای سم‌پاشی زمین‌های کشاورزی و حتی تبدیل آن به یک نوع Hovercraft یا لوکوموتیوی کوچک برای کارهای سبک بر روی ریل راه‌آهن. با توجه به این مطالب می‌توان دریافت که لندرور اتومبیلی بود که از ابتدا با هدف چندمنظوره بودن ساخته شده بود. در زمانی که برادران موریس در کارخانه خود سرگرم ساخت و تغییرات جدید بر روی این خودرو بودند، افراد ماجراجوی بسیاری با استفاده از این خودرو به مناطق ناشناخته سفر می‌کردند. لازم است ذکر شود که در بسیاری از مناطق دورافتاده اولین خودروئی که مردم با آن آشنا شدند لندرور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را بنویسید
نام