راه افزایش گلبول سفید خون با این خوراکی ها است

    daily news

    راه افزایش گلبول سفید خون با این خوراکی ها است

     

    پایین بودن تعداد سلول‌های سفید خون، سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و مستعد بیماری‌های ویروسی و باکتریایی خواهید شد. این بیماری‌ها می‌توانند به مرور زمان قدرت بگیرند و در صورت عدم درمان، توانایی بدن‌تان را برای مبارزه با بیماری‌ها به کلی از بین ببرند.

    گلبول‌های سفید خون (WBC) به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند، بنابراین مهم‌اند. وقتی تعداد گلبول‌های سفید خون کم باشد می‌تواند علامتی از یک بیماری باشد.

    افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون از احتمال ابتلا به بیماری می‌کاهد و بر میزان انرژی او نیز تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با خوردن یک سری از مواد غذایی، تعداد سلول‌های سفید خون‌تان را بیشتر کنید. مطلب زیر را بخوانید و این مواد غذایی را بیشتر در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. پ.

    خوراکی‌هایی که گلبول‌های سفید خون را زیاد می‌کنند

    سیر

    سیر برای افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون و تقویت فعالیت سلول‌های نابودگر مفید است. سیر سرشار از سولفور است که می‌تواند ایمنی بدن را تقویت کرده و بر تعداد سلول‌های سفید خون بیفزاید. حاصیت ضد میکروبی و ویتامین C. فراوان موجود در سیر باعث شده عامل بالقوه‌ای برای تقویت ایمنی بدن و موثر در درمان عفونت‌های ویروسی، قارچی، باکتریایی و انگلی باشد.

    اسید‌های چرب امگا ۳

    اسید‌های چرب امگا ۳ کمک می‌کنند تا تولید فاگوسیت‌های بدن بیشتر شود. فاگوسیت‌ها نوعی از سلول‌های سفید خون هستند که مهاجمان مضر خارجی را احاطه می‌کنند. مطالعه‌ای نشان داد مصرف روغن ماهی، فعالیت نوعی از سلول‌های سفید خون به نام سلول‌های B. را تقویت می‌کند. شما باید روغن بذر کتان، دانه‌ی چیا، روغن ماهی، گردو، سالمون، اسفناج و دانه‌های سویا را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید، زیرا این مواد غذایی سرشار از امگا ۳ هستند.

    چای سبز

    سال‌های سال است که از چای سبز برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. چای سبز غنی از آنتی اکسیدانهاست که به بدن کمک می‌کنند با عفونت‌ها مبارزه کند. چای سبز دارای فلاونید‌ها و اپی گالوکاتچین گالات فراوان است که تقویت کننده‌ی عملکرد سیستم ایمنی هستند. در نتیجه چای سبز می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی تعداد گلبول‌های سفید خون را افزایش بدهد. آمینو اسید ال – تیانین موجود در چای سبز به تولید ترکیبات جنگنده با میکروب در سلول‌های T. کمک می‌کند. شما می‌توانید چای سبز را هر روز بنوشید.

     

    دانه‌ها و مغز‌ها
    ویتامین E. می‌تواند سیستم ایمنی‌تان را قوی‌تر کند و ویژگی‌های آنتی اکسیدانی دارد. ویتامین E. کمک می‌کند تا تولید سلول‌های نابودگر بیشتر شود. سلول‌های نابودگر، سلول‌های سرطانی و میکروب‌ها را نابود می‌کنند. تولید سلول‌های B. نیز با ویتامین E. افزایش می‌یابد. این سلول کمک می‌کند تا بدن آنتی بادی تولید کند که برای کُشتن باکتری‌های مفید است.

    دانه‌ها، مغز‌ها و روغن‌های گیاهی غنی از ویتامین E. اند. بادام، کره بادام زمینی، تخم آفتابگردان، بروکلی و اسفناج ویتامین E. مناسبی دارند. همچنین می‌توانید از مکمل ویتامین E. استفاده کنید.

    بتا کاروتن هم برای افزایش تولید سلول‌های جنگنده با عفونت‌ها و سلول‌های T. مفید است و به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند تا تعداد گلبول‌های سفید را افزایش بدهد. سبزی‌ها و میوه‌های سرشار از بتا کاروتن، هویج، کدو حلوایی، کدو اسکواش، سیب زمینی شیرین، زردآلو و انبه هستند.

     

    ویتامین B۶، B۱۲ و اسید فولیک

    اسید فولیک و ویتامین‌ها B۶ و B۱۲ کمک می‌کنند تا در بدن گلبول سفید تولید شود. غذا‌های سرشار از ویتامین B۶ شامل تخم آفتابگردان، مرغ، بوقلمون، آوکادو، مغز‌های خشک شده، اسفناج. موز می‌شود غذا‌های سرشار از اسید فولیک شامل عدس، نخود فرنگی، لوبیا، سبزیجات برگدار مانند بروکلی، اسفناج، مارچوبه و بامیه؛ و مرکبات می‌شود. همچنین می‌توانید از مکمل اسید فولیک استفاده کنید. غذا‌های غنی از ویتامین B۱۲ نیز شامل ماست و شیر کم چرب، غلات غنی شده‌ی صبحانه، مرغ، صدف، ماهی قزل آلا و سالمون می‌شود.

    پروتئین کم چرب

    پروتئین به طور کلی از اسید‌های آمینه تشکیل شده که واحد‌های سازنده‌ی گلبول‌های سفید خون هستند. بدن بدون پروتئین کافی نمی‌تواند گلبول سفید به اندازه کافی تولید کند. گوشت‌های کم چرب مانند ماهی، غذا‌های دریایی و ماکیان بدون پوست حاوی مقادیر زیادی پروتئین‌اند. ضمنا عدس، لوبیا و تخم مرغ نیز پروتئین زیادی دارند.

    زینک (روی)

    روی یکی از بهترین چیز‌هایی است که گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد. صدف و گوشت قرمز سرشار از روی هستند. روی نقش مهمی در سلامتی انسان دارد و به بدن کمک می‌کند بیشتر گلبول سفید خون تولید کرده و گلبول‌های سفید موجود را تهاجمی‌تر می‌کند. غذا‌های سرشار از روی شامل گوشت بوقلمون، گوساله، خرچنگ و صدف می‌شود. ضمنا می‌توانید از غلات غنی شده نیز روی دریافت کنید.

    خوراکی‌هایی که گلبول‌های سفید خون را زیاد می‌کنند

    ماست

    ماست سرشار از پروبیوتیک است که به مبارزه با باکتری‌های مضر کمک می‌کند. ماست با تحریک سیستم ایمنی موجب افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون می‌شود. ضمنا ماست غنی از ویتامین D. نیز است که به تنظیم سیستم ایمنی و تقویت دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.

    خربزه درختی

    خربزه درختی یا پاپایا یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون است. این میوه می‌تواند تولید گلبول‌های سفید یا لمفوسیت‌ها را در بدن افزایش بدهد، زیرا ویتامین A. فراوانی دارد. ضمنا این میوه سرشار از ویتامین C. است. خربزه درختی آنزیم گوارشی خاصی به نام پاپایین دارد که دارای اثرات ضد التهابی است. پاپایا برای بهبود سلامت عمومی سودمند است، زیرا اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین B. فراوانی دارد.

    منبع: برترین ها
    ترجمه: هدی بانکی


    فرادید
    لینک منبع

    دیدگاهتان را بنویسید

    نظر خود را بنویسید
    نام