در تابستان گرم برای آب رسانی به بدن چه بنوشیم؟

    daily news

    در تابستان گرم برای آب رسانی به بدن چه بنوشیم؟

    آیا تنها راه آبرسانی به بدن نوشیدن آب است؟ خوشبختانه جایگزین‌های زیادی برای آب وجود دارد که به بدن آبرسانی کرده و دمای بدن را متعادل نگه می‌دارند. در ادامه با این جایگزین‌ها آشنا شوید.

     

    دمنوش

    اگر وقت برای درست کردن آبمیوه و اسموتی ندارید دمنوش درست کنید. برای روز‌های گرم تابستان دمنوش نعناع و بابونه بسیار مناسب است. اسن دمنوش‌ها را می‌توانید هم گرم بنوشید و هم سرد.

    شیر بدون چربی

    شاید خوردن شیر در روز‌های گرم تابستان زیاد باب میلتان نباشد، اما برای روز‌های گرم تابستانی بهتر است از شیر بدون چربی استفاده کنید. از طرفی شیر برای بعد از تمرین بهتر از آب و نوشیدنی‌های ورزشی است.

    بهترین جایگزین‌ها برای آب در تابستان

    سوپ

    میان وعده‌ها یک بشقاب سوپ سبزیجات بخورید. این کار هم مقدار مصرف آب مورد نیاز برای بدن را تامین می‌کند و سطح انرژی بدن را بالا می‌برد. در سوپ از سبزیجات آب دار مثل کرفس، کاهو، گوجه، کلم و خیار استفاده کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و داخل فلاسک بریزید و در طول روز از آن استفاده کنید.

    اسموتی

    اسموتی‌ها هم جایگزین خوبی برای آب هستند. برای درست کردن اسموتی از میوه‌های آب دار مثل پرتیقال، هلو، آناناس، تمشک، هندوانه و… استفاده کنید. برای رقیق کردن اسموتی به جای شیر از آب استفاده کنید.

    آب سبزیجات

    اگر یک نوشیدنی کم کالری و مغذی می‌خواهید سراغ آب سبزیجات بروید. آب سبزیجات هم به بدن آبرسانی می‌کند و هم ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن را تامین می‌کند.

    آب طعم دار

    بهترین جایگزین‌ها برای آب در تابستان

    آب طعم دار شامل آب و مقداری میوه‌ها گیاهان و سبزیجات است. آب طعم دار با لیمو، پرتقال، خیار، نعناع و زنجبیل درست کنید. این میوه‌ها و سبزیجات هم آب نوشیدنی را خوش طعم می‌کنند و هم بدن را سم زدایی می‌کنند.


    فرادید
    لینک منبع

    دیدگاهتان را بنویسید

    نظر خود را بنویسید
    نام