خودروهای ماندگار ام جی در صد سال گذشته – قسمت اول

daily news

به گزارش تی پلاس

خودروهای ماندگار ام جی در صد سال گذشته – قسمت اول

۴ رای – میانگین ۴٫۵

در تاریخچه ام جی دو نام وجود دارد که رویاهای این برند را تحقق بخشیده اند ، اولی ویلیام موریس ، پدر شرکت ام جی و دومی سیسیل کیمبر ، موسس نام تجاری ام جی. ویلیام موریس هنگامی که تنها پانزده سال داشت ، کار خود را با سرمایه ای بالغ بر چهار پوند و با تعمیر دوچرخه شروع کرد. چند سال بعد سیسیل کیمبر به وی پیوست و توانایی های مدیریتی ، اخلاق گرایی و کمال گرایی وی به عنوان یکی از عوامل پیش برنده در ایجاد نام تجاری ام جی و موفقیت آن تبدیل شد. در سال ۱۹۲۴ ، مارک تجاری ام جی به طور رسمی در بریتانیا به ثبت رسید.

 

 

خودروی ماندگار شماره یک ،  مدل ۲۸/۱۴ ، تولید شده در سال ۱۹۲۴

پس از جنگ جهانی اول ، اقتصاد اروپا به سرعت رو به بهبودی بود و در نتیجه قدرت خرید مردم افزایش پیدا کرد. به همین دلیل تقاضا برای خودروهای سواری رو به افزایش بود در سال ۱۹۲۴ یعنی همان سالی که ام جی به طور رسمی نشان تجاری خود را تاسیس کرد ، نخستین خودروی این شرکت به نام ۲۸/۱۴ به بازار عرضه شد که نکته جالب در مورد آن ، دخیل بودن شخص کیمبر در طراحی این خودرو بود. ابعاد مناسب بدنه در کنار شاسی اسپرتی ۲۸/۱۴ باعث شد تا رانندگی با این خودرو لذت بخش باشد . از همان زمان نشان تجاری ام جی با رانندگی اسپرتی همراه شده است.

 

 

خودروی ماندگار شماره دو ، مدل شماره یک ( نسخه قدیمی ) تولید شده در سال ۱۹۲۵

مدل شماره یک اولین ماشین مسابقه ای حرفه ای با برند ام جی است. سیسیل کیمبر شخصا هدایت این خودرو در مسابقه را برعهده داشت و موفق به کسب مدال طلا شد . این رویداد منجر به تاسیس شاخه ورزشی شرکت ام جی گردید.

 

 

خودروی ماندگار شماره سه ، مدل تایپ ام تولید شده در سال ۱۹۲۹

مدل تایپ ام از شرکت ام جی یک خودروی اسپرتی ارزان قیمت بود که در آن زمان ماشین اسپرتی ملی نامیده میشد. این خودرو مجهز به یک موتور چهار سیلندر بود و حداکثر سرعت آن نیز به ۶۴ کیلومتر بر ساعت می رسید و این در حالی بود که تنها ۱۷۵ پوند قیمت داشت.  تمام این موارد دست به دست هم دادند تا این خودرو فروش فوق العاده ای داشته باشد و هم چنان در گردهمایی خودروهای کلاسیک می توانیم این مدل را ببینیم.

 

 

خودروی ماندگار شماره چهار ، مدل K3 مگنت تولید شده در سال ۱۹۳۳

موتور این خودرو مجهز به سوپرشارژر بود که ابتدا از برند پاورپلاس و سپس از برند مارشال استفاده می شد و سوپر شارژر ها در جلوی موتور و زیر رادیاتور قرار داشتند. این خودرو توانست در مسابقات سال ۱۹۳۳ شرکت کند و جایزه کلاس ۱۱۰۰ سی سی را به خود اختصاص دهد. راننده این خودرو کپت بود که موفق به شکست تیم پر آوازه فراری شد. این پیروزی ، نختسین بار در تاریخ این کلاس بود که یک تیم غیر ایتالیایی این عنوان را به خود اختصاص می داد.

 

 

خودروی ماندگار شماره پنج ، مدل TC میجت تولید شده در سال ۱۹۴۷

این خودرو نختسین مدل ام جی پس از جنگ جهانی دوم بود و اولین محصول ام جی بود که در ایالات متحده به فروش می رسید. فروش این خودرو در ایالات متحده چشمگیر بود و مجموع فروش جهانی آن به ده هزار دستگاه می رسید که هنوز هم بین محصولات ام جی رکورد دار است. هم چنین این خودرو آخرین مدل سنتی ام جی است که سیستم محور محرک جلو داشت.

 

تی پلاس

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را بنویسید
نام