انتشار جدیدترین گزارش Canalys درباره سهم گوشی سازان چینی از بازار موبایل

daily news

به گزارش تی پلاس

در جدیدترین گزارش Canalys بیشتر به وضعیت فروش اپل و سهم گوشی سازان چینی توجه شده است. طبق این گزارش، اگرچه دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز چینی به همراه اپل در حال سقوط هستند، اما رشد هواوی همچنان ادامه دارد.

تیم کوک چندی پیش برای توجیه عملکرد ضعیف گوشی های آیفون ۲۰۱۸ در بازار موبایل، به بازار محصولات چینی اشاره کرد که روی همه رفته چیزی در حدود پنجاه درصد سهم فروش کل را در اختیار دارند. البته آمارهای Canalys چیز دیگری را نشان می‌دهند.

بر اساس تحلیل‌های Canalys، سهم گوشی سازان چینی در ربع سوم سال ۲۰۱۸ چیزی حدود پانزده درصد کاهش یافته و از ۱۱۹ میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۷، به ۱۰۱ میلیون دستگاه رسیده است.

آمار فروش گوشی سازان چینی در ۲۰۱۸

اگرچه اپل در رده پنجم میزان فروش قرار گرفته است، اما این شرکت با توجه به قیمت بالای محصولاتش، از نظر میزان سوددهی در رده نخست قرار دارد. با این حال از نظر تعداد، آمار فروش آیفون های ۲۰۱۸ جالب نیست و کمکی به کاهش سرعت رشد هواوی در بازار موبایل نکرده است. اپل سال گذشته تغییر زیادی در قیمت محصولات خود اعمال نکرد و حتی یک گوشی اقتصادی با قیمت ۷۰۰ دلار به بازار فرستاد، اما این استراتژی‌ها کاری از پیش نبردند. البته، برخلاف محصولات سال گذشته، آیفون ایکس فروش فوق‌العاده‌ای داشت، اما این موفقیت در مدل Xs تکرار نشد.

فروش اپل

طبق گزارش جدید Canalys، پرچمداران دارای قیمت ۴۰۰ الی ۶۰۰ دلار بیشتر از بقیه مورد استقبال قرار گرفته‌اند. همچنین متوسط قیمت گوشی های فروخته شده در چین، بزرگترین بازار گوشی هوشمند در دنیا، حدود ۳۰۰ دلار است. این حداقل قیمت‌ها به زودی با ورود گوشی های دارای پشتیبانی از شبکه ۵G و مجهز به بدنه‌ای تاشو افزایش پیدا خواهد کرد، به طوری که متوسط قیمت پرچمداران محبوب به بالای ۶۰۰ دلار می‌رسد.

طی ربع سوم سال ۲۰۱۸، گوشی اوپو A5 محبوب‌ترین محصول در بازار چین بود. بین ۱۰ گوشی پرفروش‌ در بازه زمانی یاد شده داخل بازارهای کشور چین، ۹ مورد ساخت اوپو و ویوو است. تنها مورد بیگانه از این دو شرکت، گوشی شیائومی ردمی ۶A محسوب می‌شود.

فروش گوشی چین

ویوو به لطف محصولات سری Y، که ۶۴ درصد سهم همه محصولات عرضه شده توسط آن طی ربع سوم ۲۰۱۸ را در اختیار دارند، توانست اوپو را کنار زده و پشت سر هواوی در رده دوم پرفروش‌ترین گوشی سازان چینی قرار بگیرد. استراتژی ویوو ثابت نگه داشتن قیمت‌ها و تمرکز ویژه روی بازارهای کشور خانه بوده است (۷۵ درصد گوشی های ویوو در چین به فروش می‌رسند).

برند زیرشاخه آنر، اصلی‌ترین دلیل موفقیت شرکت هواوی به عنوان پرچمدار بزرگترین بازار موبایل دنیا تلقی می‌شود. محصولات سری P و Mate به خاطر داشتن برخی ایرادات همچون نمایشگرهای معیوب نتوانستند آن طور که شرکت انتظار داشت فروش خوبی را تجربه کنند. با این حال، هواوی توانست به هدف جاه‌طلبانه‌ای که ابتدای سال ۲۰۱۸ برای خود ترسیم کرده بود دست پیدا کرده و طی سال گذشته، ۲۰۰ میلیون دستگاه به فروش رساند. پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۰، هواوی با کنار زدن سامسونگ در رده نخست پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا قرار بگیرد.

تی پلاس

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را بنویسید
نام