Warning: Declaration of vw_main_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/fcqashqa/public_html/wp-content/themes/sevenmag/functions.php on line 105
۲ نکته منفی که شما را از خرید سانتافه باز میدارد - تی پلاس - مجله تصویری

۲ نکته منفی که شما را از خرید سانتافه باز میدارد

۲ نکته منفی که شما را از خرید سانتافه باز میدارد

حال در این مطلب به بررسی چند نکته منفی پیرامون عدم انتخاب یکی از محصولات این شرکت به نام سانتافه، که در حال حاضر لقب یکی از پرفروش‌ترین خودرو وارداتی کشور را به خود اختصاص داده است، می‌پردازیم. طبیعتا علاوه بر نکات مهم برای خرید این محصول از سوی علاقمندان، نکاتی منفی نیز برای عدم انتخاب این خودرو از سوی برخی مشتریان وجود دارد.

بی‌شک تمامی خودروها در رده متوسط و اقتصادی علاوه بر نکات کلیدی برای خرید از سوی مشتریان، همواره دلایلی پیرامون نکات منفی و عدم انتخاب را نیز به خود اختصاص داده‌اند. در این میان، هیوندای که یکی از بزرگ‌ترین و پرتیراژترین خودروسازان در سطح بین المللی بشمار می‌رود نیز در برخی محصولات خود از این قائده مستثنا نبوده و در مدلهایی همچون سانتافه، النترا، سوناتا و توسان، شامل برخی انتقادات از سوی مشتریان شده است.
پیشرانه
سانتافه در حال حاضر بصورت ۴ مدل با ۳ پیشرانه مختلف در سطح بین المللی عرضه می‌شود. در مدل اولیه یک پیشرانه MPI 2.4 لیتری بر روی این خودرو وجود داشته و بیش از نیمی از مدل‌های موجود در ایران، دارای این پیشرانه هستند.
در نمونه دوم، این خودرو شامل همان موتور ۲.۴ لیتری ولی با تکنولوژی GDI بوده و قادر به تولید ۱۸۵ الی ۱۹۲ اسب بخار است.در نمونه سوم، این مدل شامل یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو  ۲۴۰ اسب بخاری بوده و در نمونه آخر مخصوص بازار کشور آمریکا تولید شده و با نام اختصاصی سانتافه گرند شناخته می‌شود، شامل یک موتور ۳.۳ لیتری و شش سیلندر است.
اما با توجه به واردات مدل‌های کم قدرت (۲.۴ لیتری MPI و GDI) این خودرو به کشور لازم به ذکر است، خریداران  در انتخاب این مدل اولویت خود را نمونه GDI که شامل قدرتی بیشتر و هزینه‌های جانبی کمتر نسبت به پیشرانه MPI است، قرار دهند. اما بدلیل کمتر بودن این مدل نسبت به پیشرانه کم قدرت MPI در بازار خودرویی کشور، خرید این خودرو با قیمتی معقول در مدل‌های کارکرده، بسیار دور از انتظار است.
قیمت
به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین نکتی منفی در عدم انتخاب سانتافه در نمونه‌های ۲۰۱۷ و صفر کیلومتر، قیمت غیر منطقی این خودرو است. در حال حاضر، سانتافه در بازار داخلی کشور با قیمتی بیش از ۲۵۰ میلیون تومان در بازه خودروهای کراس اوور بزرگ شهری و نیمه SUV عرضه شده که این برچسب قیمتی شامل نمونه‌هایی با امکانات کامل یا فول‌ آپشن می‌شود. حال اگر قیمتی این خودرو را در دیگر نقاط جهان همانند آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران مقایسه کنیم، متوجه آن خواهیم شد که قیمت این خودرو در بازار داخلی ایران بیش از حد تصور بوده و غیر منطقی است.

حال به بررسی قیمت این محصول در دو کشور آمریکا و امارات متحد عربی پرداخته و با نگاهی به ارزش واقعی آن در این مناطق، مقایسه‌ای در این حوزه با بازار خودرو ایران خواهیم داشت. سانتافه GDI با پیشرانه ۲.۴ لیتری و امکانات رفاهی کامل در کشوری همچون آمریکا که مهم‌ترین بازار خودرویی جهان بشمار می‌رود، قیمتی برابر با ۳۲ هزار دلار (۲۰۸ میلیون تومان به واحد مالی ایران با قیمت هر دلار ۶۵۰۰ تومان) را دارا است و در کشور امارات متحد عربی که مهم‌ترین مبدا خرید خودرو و ارسال آن به ایران بشمار می‌رود، قیمتی برابر با ۱۲۰ هزار درهم (۲۱۰ میلیون تومان به واحد مالی ایران با قیمت هر درهم ۱۷۵۰ تومان) را این خودرو دارا است. حال با مقایسه قیمت این خودرو در این دو کشور با ایران، بدلیل وجود عوارض سنگین واردات بر خودروهای وارداتی و نوسانات نرخ ارز و موارد دیگر، متوجه خواهیم شد که قیمت این مدل در بالاترین سطح امکانات رفاهی در حال حاضر  بیش از ۴۵۰ میلیون تومان در بازار داخلی است. (لازم به یاداوریست که در حال حاضر بازار خودرویی کشور دچار آشفتگی بی سابقه شده و حباب قیمتی شدیدی بر روی هر خودرو سایه انداخته است)

کلام پایانی

در پایان لازم به ذکر است، همانند دیگر مدل‌های تولیدی این شرکت و برند زیر مجموعه آن یعنی‌ کیا موتور، سانتافه نیز شامل ایراداتی در زمینه وجود یا عدم وجود برخی از امکانات رفاهی بوده که توسط برخی مشتریان در هنگام استفاده چند ماهه بعد از خرید این محصول، به آن اشاره شده است.
این موارد شامل اصل نبودن برخی از امکانات داخلی درکابین خودرو و ایربگ‌ها می‌شود. زیرا همواره در برخی موارد، هنگام ارسال این محصولات به ایران از بنادر امارات متحد عربی، بدلیل تمایل خریداران به انتخاب خودرویی با امکانات رفاهی‌ کامل، برخی از نمونه‌ محصولات این دو شرکت، غالبا توسط سودجویان قبل از ورود به کشور یا در گمرکات به صورت غیر استاندارد به امکاناتی همچون گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، تعویض مانیتور فابریک خودرو، رادار و برخی دیگر از موارد مجهز گردیده و وارد بازار خودرو ایران برای فروش به مشتریان می‌شوند و این نکته لازم به یادآوری است که همواره در خرید محصولات این شرکت و برند زیر مجموعه آن، به نکاتی همچون استاندارد بودن امکانات رفاهی و ایربگ‌ها می‌بایست توجه شود.


ستاره
لینک منبع

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۲ نکته منفی که شما را از خرید سانتافه باز میدارد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *